GM – Salvament i socorrisme (1r nivell i 2n nivell)2018-03-12T09:00:31+00:00

GM – Salvament i socorrisme (1r nivell i 2n nivell)

Pots treballar, amb el cicle inicial, dinamitzant, instruint, dirigint la iniciació al medi aquàtic i per organitzar, acompanyar i tutelar els socorristes en piscines i instal·lacions aquàtiques. També pots treballar, amb el cicle inicial, adaptar, dirigir i dinamitzar l’entrenament bàsic i el perfeccionament tècnic en l’etapa de tecnificació esportiva de salvament i socorrisme; organitzar, acompanyar i tutelar els esportistes i usuaris d’activitats aquàtiques i d’espais aquàtics naturals, fent una vigilància permanent i eficient, preveient situacions potencialment perilloses i intervenint de forma eficaç.

La modalitat esportiva de salvament i socorrisme és d’última aparició com a ensenyament esportiu. Tant en el seu cicle inicial com en el seu cicle final ofereix la vessant professional de socorrista aquàtic tant en espais tancats (piscines) com en espais oberts (platges). Alhora promou un esport poc conegut com és el salvament aquàtic.

Què aprendràs?

Bloc comú: bases del comportament, organització i legislació i primers auxilis, esport per a discapacitats i esport adaptat, bases psicopedagògiques de l’ensenyament, bases de l’entrenament esportiu i gènere i esport.
Bloc específic: instal·lacions aquàtiques i materials, metodologia del salvament i socorrisme, organització d’esdeveniments de salvament i socorrisme, seguretat i intervenció en instal·lacions aquàtiques i en espais aquàtics naturals, escola de salvament i socorrisme, preparació física del socorrista, perfeccionament tècnic en salvament i socorrisme, espais aquàtics i materials.
Pràctiques: formació pràctica en centres de treball.

Requisits d’accés

Títol d’ESO o prova d’accés als CFGM.
Prova d’accés específica superada, requereix una part de condicionament físic i una de tècniques aquàtiques concretes (habitualment al maig i a l’octubre).

Hi col·labora

Federació Catalana de Salvament i Socorrisme
Creu Roja a Barcelona

Cicle Inicial (intensiu-tardor i estiu)
120 h de la prova d’accés, 260 h al centre i a la piscina i 115 h de pràctiques en centres de treball.
Cicle Final (primavera i estiu)
480 h al centre i a la platja i 180 h de pràctiques en centres de treball.

On s’ imparteix

Escola Pia Mataró